SlovenianEnglishCzechItalianGerman

Začaran krog – ADHD

Začaran krog – ADHD

Začaran krog – ADHD

Sposobnost koncentracije je povezana s celotno osebnostjo otroka. Zato je tako tesno povezana z njegovo pripravljenostjo opravljati šolske obveznosti, z zavedanjem odgovornosti, samoobvladovanja, razvijanja interesov in samostojnosti.

Začaran krog

Ko iz šole dobite informacijo o vašem otroku, da je nepozoren in vemo, da se ne more osredotočiti niti doma, ga za to ne kaznujmo. Če ga opominjamo, podaljšujemo pripravo na šolo, mu prepovedujemo igre in ga kaznujemo s hišnim priporom, se bo njegova nezbranost in raztresenost običajno še povečala.

Nasprotno, otrok se mora zunaj dovolj sprostiti, da nadomesti umsko delo v šoli, preden se vsede za domače naloge. Namesto kazni poiščimo vzrok njegove raztresenosti.

Sposobnost koncentracije je povezana s celotno osebnostjo otroka. Zato je tako tesno povezana z njegovo pripravljenostjo opravljati šolske obveznosti, z zavedanjem odgovornosti, samoobvladovanja, razvijanja interesov in samostojnosti.

Kako razviti koncentracijo?

Otrok ima krajšo sposobnost ohranjanja pozornosti kot odrasli, zato potrebuje več odmorov med umskim delom. Prvošolci po 15 minutah, starejši otroci po 20 minutah.

• Od otroka zahtevajmo, da do konca opravi zadane naloge.

• Njegovo pozornost ne obremenjujmo z več dejavnostmi hkrati.

• Otrokovo umsko delo kompenzirajmo z zadostnim gibanjem na zraku.

• Izberimo ustvarjalne igrače za otroka.

• Dajmo otroku igre, ki urijo pozornost.

• Odmaknite vse svetlikajoče igrače, s grozljivimi zvoki, melodijami, mobiteli, tablicami, tudi risanke so danes žal narejene tako, da preveč dražijo živčni sistem in resnično škodujejo razvijajočim se možganom.

Sposobnost koncentracije se razvija tudi z primernimi dejavnostmi, sploh dramski krožki.

Starejši otroci lahko uporabljajo ustrezne igre za vadbo pozornosti in koncentracije, kot so dama, šah, kvartet, razne uganke ipd. Priporočamo, da v vaši okolici poiščete starejšega družinskega prijatelja ali družinskega člana s katerim bi otrok lahko igral omenjene igre. Učinek je skoraj da zagotovljen. Starejši človek na njih, pri igri, prenaša velik mir in osredotočenost.

Če pa je preobremenjen in sedi nad učenjem nesorazmerno dolgo in brez počitka, potem se ne more daljši čas osredotočiti in le brez učinka sedi za mizo, gleda okoli, trati čas.