RAVNOTEลฝJE

RAVNOTEลฝJE

RAVNOTEลฝJE

๐•๐„๐’๐“๐ˆ๐๐”๐‹๐€๐‘๐๐ˆ ๐’๐ˆ๐’๐“๐„๐Œ ๐‰๐„ ๐Š๐Ž๐“ ๐†๐๐’ ๐™๐€ ๐๐€๐’ฬŒ๐„ ๐“๐„๐‹๐Ž

Ravnoteลพje (vestibularni sistem) je izjemno pomembna senzoriฤna zaznava, katere srediลกฤe se nahaja v srednjem uลกesu. Skrbi za naลกo varnost med vsakim gibanjem. Ravnovesje se razvija zelo hitro od rojstva otroka โ€“ od prvega vstajanja do kotaljnja, plezanja, kobacanja vstajanja in drugih gibalnih aktivnosti. Zaฤne se takoj po rojstvu. Sigurno nam je jasno, kaj torej prepogosto noลกenje v prvih mesecih povzroฤa ter ali je ravno za otroka koristno.

Groba motorika, kamor spada tudi ravnoteลพje, dozori okoli ฤetrtega leta starosti, a ravnoteลพje vadimo tako rekoฤ vse ลพivljenje. Motnja vestibularnega aparata je povezana s ลกtevilnimi teลพavami, ki naลกim otrokom oteลพujejo vsakodnevne dejavnosti. Na primer, ฤe otrok iลกฤe ekstremno gibanje (hitro nihanje v viลกino, vrtenje, …), trpi za tako imenovano ๐ก๐ข๐ฉ๐ž๐ซ๐ค๐ข๐ง๐ž๐ณ๐จ. Takลกni otroci imajo pogosto teลพave s sedenjem za mizo, koncentracijo ali samo mirovanjem, saj se morajo nenehno premikati in stimulirati vestibularni aparat. Torej si znamo izraฤunati, kdaj bodo teลพave priลกli do izraza.

Nasprotje je hipokineza, ko imajo otroci vฤasih odpor do gibanja ali pa se gibanja celo bojijo. ฤŒe se otrok ne more popolnoma osredotoฤiti na nalogo, medtem ko sedi za mizo, to lahko pomeni tudi, da je njegova pozornost popolnoma osredotoฤena le na ohranjanje ravnoteลพja in se zato ne more osredotoฤiti na niฤ drugega.

Druge ๐ฌ๐ž๐ง๐ณ๐จ๐ซ๐ข๐œฬŒ๐ง๐ž ๐ณ๐š๐ณ๐ง๐š๐ฏ๐ž, kot so vid, sluh, propriocepcija in druge, so neloฤljivo povezane z ravnoteลพjem. ฤŒe je eden od teh ฤutov moten, se bo to verjetno pokazalo v motnji stabilnosti.

Otrokov razvoj si lahko predstavljamo kot nekakลกne stopnice, kjer se na prvi stopnici nahaja groba motorika in s tem tudi stabilnost. ฤŒe ta ยปstopnicaยซ ni ustrezno osvojena, se odraลพa na viลกjih funkcijah, na primer na grafomotoriki, fini motoriki in kognitivnih funkcijah.

Za vadbo ravnoteลพja uporabljamo razliฤne nestabilne podlage, ki jih vkljuฤimo v igro, v kateri otroci uลพivajo in so zanje zadostna motivacija.

Jah kateri starลก si ne bi ลพelel imeti spretnega otroฤka, ki ima zdravo samozavest? Pot do tja je zelo enostavna, potrebno je samo volja.๐Ÿ˜‰

๐‘ถ๐‘ท๐‘ถ๐’๐‘จ๐‘น๐‘ฑ๐‘จ๐‘ด๐‘ถ

๐‘ซ๐’‚, ๐’”๐’†๐’…๐’†๐’๐’‹๐’† ๐’๐’‚ ๐‘พ ๐’‹๐’† ๐’“๐’†๐’”๐’๐’Š๐’„ฬŒ๐’๐’ ๐’๐’† ๐’‘๐’“๐’‚๐’—๐’Š๐’๐’๐’, ๐’…๐’‚, ๐’‘๐’“๐’‚๐’— ๐’Š๐’Ž๐’‚๐’•๐’†, ๐’‚๐’Ž๐’‘๐’‚๐’Œ ๐’•๐’–๐’Œ๐’‚๐’‹ ๐’ˆ๐’“๐’† ๐’›๐’‚ ๐’‘๐’๐’๐’๐’›ฬŒ๐’‚๐’‹, ๐’Œ๐’Š ๐’‹๐’† ๐’๐’‚ ๐’๐’†๐’Œ๐’‚๐’‹ ๐’•๐’“๐’†๐’๐’–๐’•๐’Œ๐’๐’— ๐’—๐’Œ๐’๐’‹๐’–๐’„ฬŒ๐’†๐’ ๐’— ๐’Š๐’”๐’Œ๐’‚๐’๐’‹๐’† ๐’…๐’Š๐’๐’‚๐’Ž๐’Š๐’„ฬŒ๐’๐’†๐’ˆ๐’‚ ๐’“๐’‚๐’—๐’๐’๐’•๐’†๐’›ฬŒ๐’‹๐’‚ ๐’”๐’‚๐’‹ ๐’Š๐’› ๐’•๐’†๐’ˆ๐’‚ ๐’‘๐’๐’๐’๐’›ฬŒ๐’‚๐’‹๐’‚ ๐’ˆ๐’“๐’†๐’…๐’ ๐’๐’•๐’“๐’๐’„๐’Š ๐’๐’‚ ๐’Œ๐’๐’๐’†๐’๐’‚ ๐’Š๐’ ๐’”๐’‚๐’Ž๐’ ๐’”๐’•๐’‚๐’๐’‹๐’†. ๐‘ต๐’‚ ๐’”๐’๐’Š๐’Œ๐’‚๐’‰ ๐’— ๐’‘๐’๐’”๐’๐’†๐’•๐’Œ๐’– ๐’๐’‚๐’‰๐’Œ๐’ ๐’๐’‘๐’‚๐’›๐’Š๐’Ž๐’, ๐’…๐’‚ ๐’๐’•๐’“๐’๐’Œ ๐’›๐’†๐’๐’ ๐’‘๐’“๐’†๐’„๐’Š๐’›๐’๐’ ๐’›๐’๐’‚ ๐’”๐’†๐’…๐’†๐’•๐’Š ๐’— ๐’‘๐’“๐’‚๐’—๐’Š๐’๐’๐’†๐’Ž ๐’‘๐’๐’๐’๐’›ฬŒ๐’‚๐’‹๐’–.

https://youtube.com/shorts/AqHDjHP05Sc

X
X