SlovenianEnglishCzechItalianGerman

PLOSKO STOPALO JE HIPOTONIČNO STOPALO – V PRVI VRSTI JE POTREBNO KREPITI MIŠICE STOPALA

PLOSKO STOPALO JE HIPOTONIČNO STOPALO – V PRVI VRSTI JE POTREBNO KREPITI MIŠICE STOPALA

PLOSKO STOPALO JE HIPOTONIČNO STOPALO – V PRVI VRSTI JE POTREBNO KREPITI MIŠICE STOPALA

Plosko stopalo je hipotonično stopalo, tj. z zmanjšano mišično napetostjo.

Torej pri vseh vajah skušamo aktivirati mišice stopala.

Ko gre za čevlje, ti otroci potrebujejo močne čevlje pri gležnjih (gležnjarje).

Običajno imajo otroci predpisane vložke v vseh obuvalih. Vložek v čevlju bo otrokom pomagal, da bodo bolje postavili noge in jim omogočili daljšo hojo brez bolečin, vendar le to ne bo rešilo problema njegovih šibkih mišic. Za potovanje je torej dobro imeti vložek, sicer pa je potrebno telovaditi, teči poleti in doma hoditi bosi, tako dovolite, da se noga naravno prilagodi terenu.

Vaja št. 1 – počepi

Starš s pomočjo svojih stopal drži stopala svojega otroka. Z rokami starš drži otroka za kolena. V trenutku, ko otrok dela počepe, starš daja kolena vstran od sebe vsaj 10 – 15 cm od gležnjev. Kolena raztegujemo vstran, ko gre otrok dol in gor. Cilj je dvigovati lok v predelu notranjega gležnja. Vajo pričnemo z desetimi ponavljanji, postopoma lahko dodajamo vse do 30. Vaja je krepilna.

Vaja št. 2 – POLIRANJE VRAT

Otrok obdrži majico na sebi in se nasloni na vrata. Stopala naj položi na tla naravnost v razdaljo

bokov ali ramen. Stopala so od vrat oddaljena najmanj 30 cm. Nato drsi s hrbtom po vratih in

hkrati obrne kolena nekoliko navzven. Vaja se konča, ko se otrok usede v namišljeni sed. V tistem trenutku bi se moral aktivirati vzdolžni lok stopala. Potem se spet dvigne v stoječ položaj. Vajo ponovimo 10-krat. Postopoma dodajamo pomovitve vse do 30. To je vaja za krepitev stegenskih mišic, za aktiviranje loka stopal in za krepitev mišic na zunanji strani spodnjih okončin. Med vadbo pazite na noge, da jih otrok ne obrne navzven.

Če doma nimate gladkih vrat, lahko uporabite omarico ali okvir vrat.

Ta vaja je primernejša za otroke od 5 do 6 let. Mlajši otroci namesto tega delajo počepe.

Vaja št. 3 – ribnik

Otrok sedi na tleh v turškem sedečem položaju in stopali sta povezana tako, da so prsti pokrčeni in stopala zato ustvarijo namišljeno skledo. Z otroki se igramo ribnik, kjer lahko plavajo priljublene igrače npr. iz kinderjajčk.

Vaja št. 4 – DVIGANJE PREDMETA S NOGAMI

Otroci stojijo in poskušajo s pomočjo pokrčenih prstov na nogi dvigovati različne predmete, najbolje robček, nogavičko, gumico, majhno igračo, kocko itd. Vajo lahko obogatite tako, da predmete prime s nasprotno roko (viz. povezovanje leve in desne hemisfere)

Vaja št. 5 – GOSENICA

Otrok sedi na tleh ali stoji in s stopali poskuša hoditi naprej tako, da skrči prste na nogah in s tem vleče peto po zemlji v smeri naprej. Peta se ne dviga, stopalo se aktivira in se dviga od podlage. Večji otroci lahko poskušajo gosenico izvajati tudi nazaj.

KAJ ŠE POMAGA?

Hoja kot opica, hoja po prstkih, s tem, da je peta max 5 cm nad tlemi. Božanje in žgečkanje, razvotežni pripomočki z bodicami, ježki, korakanje po kamenčkih ali orehih v vedru itd.