๐Ž๐ญ๐ซ๐จ๐œฬŒ๐ž๐ค ๐ง๐š ๐ฉ๐จ๐ฌ๐ง๐ž๐ญ๐ค๐ฎ ๐ฌ๐ญ๐ž๐ ๐ฎ๐ฃ๐ž ๐ซ๐จ๐ค๐ข๐œ๐ž ๐ง๐š๐ฃ ๐ฆ๐ฎ ๐ฉ๐จ๐ฆ๐š๐ ๐š๐ฆ. ๐๐จ๐ฌ๐ง๐ž๐ญ๐ž๐ค ๐ฃ๐ž ๐ง๐š๐ฌ๐ญ๐š๐ฅ ๐ฏ ๐ฌ๐ค๐ฎ๐ฉ๐ข๐ง๐ข ๐๐จ๐ฃ๐ž๐ง๐œฬŒ๐ค๐จ๐ฏ ๐ฏ ๐ž๐ง๐ž๐ฆ ๐ข๐ณ๐ฆ๐ž๐ ๐›๐š๐ณ๐ž๐ง๐จ๐ฏ ๐ค๐ฃ๐ž๐ซ ๐ข๐ฆ๐š๐ฆ๐จ ๐ฏ๐š๐ฃ๐ž. ๐‰๐š๐ณ ๐ฉ๐š ๐ง๐ฃ๐ž๐ฆ๐ฎ ๐๐š๐ฃ๐ž๐ฆ ๐จ๐๐ ๐จ๐ฏ๐จ๐ซ๐ง๐จ๐ฌ๐ญ ๐ณ๐š ๐ง๐ฃ๐ž๐ ๐จ๐ฏ๐จ ๐ฉ๐จ๐œฬŒ๐ž๐ญ๐ฃ๐ž ๐ข๐ง ๐ฌ๐ฏ๐จ๐ฃ๐ž ๐ณ๐š๐ฎ๐ฉ๐š๐ง๐ฃ๐ž ๐ฏ ๐ง๐ฃ๐ž๐ ๐š, ๐๐š ๐ญ๐จ ๐ณ๐ฆ๐จ๐ซ๐ž ๐ข๐ง ๐ณ๐ฆ๐จ๐ซ๐ž, ๐ฌฬŒ๐ž ๐ฏ๐ž๐œฬŒ ๐ค๐จ๐ญ ๐ฅ๐ž ๐ญ๐จ.

Lahko bi ga vzela v naroฤje pa rekla “pridi k meni, v redu si” in kaj bi s tem dosegla? Lahko si sami odgovorite. Otrok ni ubogi, da mora sam nekaj narediti in steguje roke za pomoฤ. Mi z njega naredimo uboลกฤka, ki ne bo niฤ znal, ฤe ga v takลกnih trenutkih prihranimo in ลกe izreฤemo ” ni mu vลกeฤ, ne potrebujeลก tega delat, ฤe noฤeลก, pridi k meni.”

Mali plavalฤek na posnetku je res zmagovalec, mamici velike ฤestitke za vztrajnost in zaupanje vase in svojega otroฤka.

Zdi se, da ฤasi so zelo negotovi in starลกi pogosto nimajo trdne toฤke, na katero bi se lahko naslonili v primeru teลพav.

Druลพine pogosto ลพivijo zelo narazen; teลพave v komunikaciji med generacijami se poveฤujejo; matere z otroki so veฤino dneva same, izolirane in zapuลกฤene, to pa se potem prenaลกa na njihove otroke; moลพje so prisiljeni delati pozno v noฤ (bodimo poลกteni)… …in v vsem tem se rodi otrok…

Danes okoli sebe pogosto vidimo polne otroลกke kotiฤke, skoraj vsak dom ima kakลกno stajico, varovalke na vsem, kup igraฤ… ja, to je to! Glavno je, da jih nekako zabavaลก, da ne pridejo v napoto in predvsem, da si niฤ ne zaลพelijo, da imamo mir. Jasno je, da ko si sam, moraลก vฤasih le poฤivati.

Vendar se nam ni potrebno poฤutiti za vse biti sami. Pravkar smo dobili odliฤno priloลพnost, da konฤno z nekom delimo svoje ลพivljenje, svoje izkuลกnje in nekoga ga vkljuฤimo v svoje ลพivljenje, da v njega za vedno pripada. Vseeno bo, tudi ฤe se temu upiramo, zakaj torej ne bi iz tega iztrลพili najveฤ. Naลก otrok si ลพeli edino! Da vidi kako to tukaj vse deluje. ลฝeli poskusiti, kako so stvari narejene, kakลกen okus imajo, kako diลกijo. Spraลกuje se, ฤemu kaj sluลพi in preizkuลกa, kako se kaj uporablja… kajti tisto, kar se nam zdi dolgoฤasna rutina, otroci vidijo, sliลกijo in ฤutijo prviฤ v ลพivljenju in to je za njih ฤudeลพ! Mi smo to ลพe pozabili, za njih pa je vse naravnost fascinantno. ลฝivijo tukaj in zdaj in niฤ drugega jim ni smiselno, zato je dejstvo, da ti avtobus odpelje ฤez 5 minut, tvoja borba, mama. Trenutno ลกtudiram, kako kapa ostane na moji glavi in kakลกen je obฤutek, ko jo spet snamem… in nataknem… in staknem… In kaj ฤe to naredim s ฤevlji.. .mogoฤe 5-krat! Se bo ฤaลกa danes prelila ali ne? Ampak to vemo vsi.

Zakaj govorim o tem โ€ฆ Za naลกe otroke smo preprosto glavni vzor v ลพivljenju do doloฤenega ฤasa. Kako se obnaลกamo, kaj poฤnemo, kako se odzivamo na razliฤne draลพljaje, kaj nas vznemirja, kaj nas spravlja v smeh … otroci vse to ponotranjijo in postane to njihov vzor vedenja, ki jo potem v ekstremnih situacijah ยปizvalijoยซ nad nami. Pozneje v ลพivljenju, tj. “prviฤ โ€“ lahko noฤ”. ล ele takrat gremo po navadi drug k drugemu prositi za odpuลกฤanje. A tako se lepo oblikujejo naลกi vzorci obnaลกanja.

Zato je pomembno razmisliti, kakลกne vzorce ลพelimo prenesti na svoje otroke. Ali ลพelim, da otrok kriฤi name, ko neha obvladovati situacije, ali ลพelim, da me poskuลกa razumeti, biti iskren z menoj? Izbira je prepuลกฤena nam. Pomembno se je zavedati, da od otroka nikoli ne moremo zahtevati veฤ, kot smo sposobni sami. In ฤe to sluฤajno doseลพe, je to vedno samo njegova zasluga. A ฤe ลพelimo imeti samostojnega in samozavestnega otroka, moramo biti tudi mi odrasli samostojni, samozavestni. To je kot gradnja hiลกe. Najprej zgradite trden in stabilen temelj, na katerem bo hiลกa lahko stala. ฤŒe so temelji nekakovostni, se bo hiลกa nekega dne podrla ali se temu nekako uprla, vendar bo vse ลพivljenje zahtevala pomoฤ, da lahko stoji. Ali takลกno drevo. Tudi ta mora imeti zdrave, globoke korenine, da je najmanjลกi moฤ vetra ne prevrne. Ve, da se na njih lahko zanese in da jo bodo podpirali, ko ji bo najteลพje. In kako ustvariti to stabilnost doma? Osnovni gradnik za doseganje samostojnosti je zaupanje โ€“ vase in v otroka โ€“ da zmore.

Uฤite svoje otroke z zgledom. Spustite jih v svet odraslih in jih vkljuฤite v svoje vsakdanje ลพivljenje in aktivnosti, saj se otroci uฤijo z opazovanjem, poskuลกanjem in ponavljanjem. ฤŒe otrokom vlijemo zaupanje, da se sami znajdejo, bodo tudi oni verjeli v svoje sposobnosti in postopoma zaฤeli graditi samozavest, ki je potrebna za preลพivetje v danaลกnjem hitrem ยปborbenemยซ ฤasu. Starลกi smo pravzaprav njihovi uฤitelji in vodniki, dom pa vadbeno okolje, v katerem naj bi spoznavali, kako svet deluje.

Ko je ฤlovek na treningu, se stvari ลกe uฤi. Zato naj bo dom varen, nekritiฤen, toleranten, potrpeลพljiv in motivirajoฤ prostor. Kje drugje naj otroci naredijo prve napake kot doma, na toplem, v bliลพini druลพine, ki jih bo v primeru teลพav objela, posluลกala, poboลพala in poslala nazaj na poligon? Te skupne izkuลกnje in spomini bodo povezovali naลกa ลพivljenja. ฤŒe ลพelimo, da bodo naลกi otroci nekoฤ pospravljali za seboj, pospravljajmo skupaj, da bodo to lahko storili samostojno. To velja tudi za kuhanje, igro, carkljanje… pokaลพimo otrokom, kako se ลพivi, da jim bo tukaj dobro. In ฤe bomo to naredili dobro, se bodo otroci z veseljem vrnili k nam po nasvet, ฤe kje kaj ลกkripa.

ล e zadnje opozorilo! Ne priฤakujte, da je samostojen otrok = ubogljiv otrok! To je velika napaka! Samostojen otrok je lahko vฤasih na prvi pogled kljubovalen, a prav zato, ker se je nauฤil povedati svoje, nasprotovati in zelo kmalu tudi argumentirati… Samostojen otrok lahko zelo kmalu pobegne v svet ali pa se lahko samostojno odloฤi, da mu je vลกeฤ njegov dom in ลพeli biti tam za vedno. Ampak pomembno je, da je pristen, naj nihฤe ne ลพivi njihovega ลพivljenja namesto njih. Lahko sam nadzoruje in nikomur drugemu ne dovoli, da bi ga nadzoroval.

In tu je treba omeniti ลกe eno zelo pomembno stvar. Najpomembnejลกi del uspeha vsake matere je, da NE DVOMI v svoje odloฤitve. Karkoli se boste odloฤili poฤeti s svojim otrokom, ne dvomite vase. Otrok ima na nas radar, ลกesti ฤut, ali temu reฤete kakor hoฤete, ampak tako paฤ je. Ve, preden vemo, da bomo vedeli.

Vse smo odliฤne matere, ลพe zato, ker smo se odloฤile na svet prinesti novo ลพivljenje in nas dvomi vase oslabijo. ลฝenske, super ste samo zato, ker berete take stvari, iลกฤete nove poti, ลพelite biti boljลกe … Ne ลพelimo biti najboljลกe, ลพelimo biti sreฤne. In tu zakljuฤujem svoje danaลกnje razmiลกljanje, da boste imeli razlog, da se ลกe kdaj vrnete k branju.

 

https://www.youtube.com/watch?v=WD8IkW_1bHU

Related Posts