𝐎𝐭𝐫𝐨𝐜̌𝐞𝐤 𝐧𝐚 𝐩𝐨𝐬𝐧𝐞𝐭𝐤𝐮 𝐬𝐭𝐞𝐠𝐮𝐣𝐞 𝐫𝐨𝐤𝐢𝐜𝐞 𝐧𝐚𝐣 𝐦𝐮 𝐩𝐨𝐦𝐚𝐠𝐚𝐦. 𝐏𝐨𝐬𝐧𝐞𝐭𝐞𝐤 𝐣𝐞 𝐧𝐚𝐬𝐭𝐚𝐥 𝐯 𝐬𝐤𝐮𝐩𝐢𝐧𝐢 𝐝𝐨𝐣𝐞𝐧𝐜̌𝐤𝐨𝐯 𝐯 𝐞𝐧𝐞𝐦 𝐢𝐳𝐦𝐞𝐝 𝐛𝐚𝐳𝐞𝐧𝐨𝐯 𝐤𝐣𝐞𝐫 𝐢𝐦𝐚𝐦𝐨 𝐯𝐚𝐣𝐞. 𝐉𝐚𝐳 𝐩𝐚 𝐧𝐣𝐞𝐦𝐮 𝐝𝐚𝐣𝐞𝐦 𝐨𝐝𝐠𝐨𝐯𝐨𝐫𝐧𝐨𝐬𝐭 𝐳𝐚 𝐧𝐣𝐞𝐠𝐨𝐯𝐨 𝐩𝐨𝐜̌𝐞𝐭𝐣𝐞 𝐢𝐧
To mnenje je iz časov, kdaj so otroke posedali pasivno, ne da bi to zmogli sami, v dobri veri, da to krepi njihove hrbtne mišice. V momentu, ko je ta generacija zrasla, je bilo zaznano zelo veliko težav s hrbtom in bolečinami v hrbtnem predelu kot pri drugih generacijah.
Takrat se je raziskovalo, zakaj je temu tako. V zadnjem trenutku so zdravniki razvojnih ambulant prišli na to, da so ti ljudje bili pasivno posedani v prvih mesecih življenja ter da je bil njihov mišični sistem preobremenjen.
Obstaja zelo priljubljeno mnenje, da bi otrok moral do 6. meseca že samostojno sedeti. Iz vidika razvoja je ta zahteva v večini primerih nerealna. (Pustimo izjeme.)
To mnenje je iz časov, kdaj so otroke posedali pasivno, ne da bi to zmogli sami, v dobri veri, da to krepi njihove hrbtne mišice. V momentu, ko je ta generacija zrasla, je bilo zaznano zelo veliko težav s hrbtom in bolečinami v hrbtnem predelu kot pri drugih generacijah.
Takrat se je raziskovalo, zakaj je temu tako. V zadnjem trenutku so zdravniki razvojnih ambulant prišli na to, da so ti ljudje bili pasivno posedani v prvih mesecih življenja ter da je bil njihov mišični sistem preobremenjen.
Od takrat se je mnenje za pasivno posedanje diametralno spremenilo.
Sedenje je vrh celotnega razvoja. Večina otrok prvo najprej kobaca, nato stoji in šele potem, ko si s kobacanjem okrepijo hrbtne mišice, se začenjajo sami posedati. Posedejo se tako, da iz položaja na vseh štirih grejo na bok in potem dajo eno ali obe spodnji okončini naprej. Na začetku se držijo vsaj z eno roko tal, saj si s tem delajo oporo.
Šele ko se obe rokici sprostita za igro, je hrbet pripravljen na lepo in ravno sedenje.
V nobenem primeru ni mogoče sedenje iz hrbtnega položaja, tako kot pri odraslih. Kdaj pa kdaj se otroci tako usedejo iz podnešenega sedenja v avtosedežu, vozičku ali iz našega naročja. Tudi to se šteje kot pasivno sedenje in je treba otroka vrniti v oporo hrbta s pomožnimi varnostnimi pasovi.
IN ZAKAJ JE PASIVNO POSEDANJE TAKŠNA TEŽAVA?
Zato, ker ne samo da uničuje otrokom lep in pravilno zakrivljen hrbet, ampak je sposoben zablokirati tudi psihomotorični razvoj. Pasivno posedani otroci ponavadi sploh ne kobacajo ali pa zelo malo. Sedenje in stanje je cilj celotnega razvoja in kobacanje je pot do njega. V primeru, da otroku ponudite cilj prej, kot da se sam poda na pot, najverjetneje po tej poti nikoli več ne bo šel.