AVTORICA IN UTEMELJITELJICA RAZVOJNEGA KONCEPTA BANJANJE®

Denisa Lavrenčič

Na podlagi lastne izkušnje enega iz med svojih sinov, se je leta 2013, avtorica in utemeljiteljica razvojnega koncepta banjanje®, ki je dandanes že intelektualna lastnina in zaščitena blagovna znamka, Denisa Lavrenčič poglobila v tematiko vzgoje in razvoja otrok. Veliko časa je vložila v izobraževanje in pridobivanje prakse v tujini pri ekipi predanih in izkušenih specialistih na področju lokomotornega, socialnega in mentalnega razvoja pri otrocih, fizioterapevtih, otroških psihologih, otroških pediatrih in inštruktorjih dejavnosti v vodi za novorojenčke, dojenčke in predšolske otroke, ki so od leta 1984 sodelovali pri nastanku specialnega programa o problematiki nepravilnega razvoje otrok in nastalih posledic. Je tudi vzgojiteljica, medicinska sestra, študentka fizioterapije. Po treh letih dodatnega izobraževanja je postala lastnica vseh potrebnih mednarodnih akreditiranih licenc od ministrstva za izobraževanje, znanost in šport omenjenega programa in pridobila naziv akreditiran inštruktor lokomotornega, socialnega in mentalnega razvoja za dojenčke in predšolske otroke, akreditiran reševalec iz vode, akreditiran vaditelj otroškega plavanja in terapevt v vodnem okolju, ki so veljavne po vsej EU. Svoje znanje neprestano nadgrajuje, posvetuje se s drugimi specialisti v tujini. Zdaj pa s svojo energijo in pridobljenim znanjem prispeva v dobrobit naših otrok. Odkar je Denisa zaključila izobraževanje je v svoji desetletni praksi odbanjala že resnično veliko dojenčkov. Lekcije vedno zaključi z zadovoljstvom tako dojenčkov kot staršev. To je njen cilj.
VODJA INŠTRUKTORJEV

Metka Gorše

Moje ime je Metka, vedno nasmejano, energično, optimistično in sila zgovorno dekle. V svojih najstniških letih sem obiskovala gimnazijo Josipa Jurčiča in nato študij nadaljevala na Pedagoški fakulteti v Ljubljani. Sem vzgojiteljica in terapevt za lokomotorni, mentalni in socialni razvoj dojenčkov, malčkov in predšolskih otrok v vodi. Prav tako sem inštruktor za pravilni Handling. Vsa študentska leta sem si “kruh” služila v vrtcu, kjer sem pridobila veliko novih znanj in veščin v vzgoji. Zdaj sem tudi ponosna mama in ravno ta življenjska naloga me je pripeljala do novega projekta – Banjanje. Sam program sem spoznavala kot mama in ga izkusila na lastni koži, skozi svojo družino. Naj omenim, moja najboljša odločitev. Začela sem se izobraževati na tem področju in le to znanje stalno nadgrajujem. Opravila sem tudi mednarodno licenco za reševalca iz vode, saj je varnost na prvem mestu. In danes sem tu, predana tej novi nalogi, izobraževanju in informiranju. Odbanjala sem tudi že kar nekaj malih nadobudnežev in vedno smo zaključili s širokimi nasmehi. Veselim se dela tudi z Vami in vašimi malimi zakladki.
PRAKTIK

Tjaša

Tjaša je praktik Razvojnega koncepta Banjanje® za novorojenčke, dojenčke, malčke in predšolske otroke. Leta 2022 je opravila specialna izobraževanja in usposabljanja razvojnega koncepta na področju lokomotornega, socialnega in mentalnega razvoja otrok tako na suhem kot v vodnem okolju. Je igriva, srčna in iskrena, sama tudi po srcu en velik otrok, ki uživa v delu z otroki. Banjanje® je spoznala preko svoje družine, ko sta z možem vpisala hčerko v program specialne banje. Zaljubila se je v programe in danes diha s programi, ogrevajo ji srce nasmejani obrazi Vas in Vaših otrok. Vsa izobraževanja opravljam redno in z največjim veseljem, svoje znanje vsakodnevno nadgrajujem, saj mi Vaši napredki in rezultati pomenijo največ .
Praktik

Mojca

Moje ime je Mojca in moja najljubša služba je biti mama. Takoj zatem pa sem s celim srcem predana praktikantka Razvojnega koncepta Banjanje® za novorojenčke, dojenčke, malčke in predšolske otroke. Leta 2023/2024 sem opravila specialna izobraževanja in usposabljanja razvojnega koncepta na področju lokomotornega, socialnega in mentalnega razvoja otrok tako na suhem kot v vodnem okolju. Po izobrazbi sem Magistra strukturne in funkcionalne biologije, delala sem najdlje, kot kontrolor kakovosti (kar mi je dalo veliko znanja na področju iskanja pravilnih informacij in discipline), me pa ta služba ni nikoli osrečevala. Sem tudi fotografinja za novorojenčke, malčke in družine. Opravljen imam tečaj za prvo pomoč dojenčkom in otrokom. Delo z malimi sončki me res veseli in izpoljuje, saj sem tudi sama po duši še vedno en velik, navihan otrok. Njihove težave in dosežki me cel čas motivirajo, da se dodatno izobražujem in nadgrajujem svoje znanje na področju razvoja dojenčkov in malčkov (fizičnega in psihičnega), manualne terapije, funkciolane anatomije ter tudi področju pomoči mamicam na tej zahtevni poti starševstva. Veselim se, da se spoznamo in čofotamo skupaj tudi z vami!

a

b

z

4

g

3

5

h

Banjanje

O KONCEPTU

Razvojni koncept BANJANJE® so visoko učinkovite vaje v vodi za pravilen psihomotorični, mentalni in socialni razvoj dojenčka in od leta 2020 blagovna in zaščitena znamka.

VSAKA MAMICA VE, KAKŠNI OBČUTKI JO PREVZAMEJO, KO PRVIČ VZAME SVOJEGA OTROKA V NAROČJE, GA POBOŽA IN LJUBKUJE, SE DOTIKA NJEGOVEGA MAJHNEGA TELESA.

TO JE NEPONOVLJIVO DOŽIVETJE V ŽIVLJENJU VSAKE MATERE. MED BOLJ PRILJUBLJENO AKTIVNOSTJO, KI OMOGOČA TA ZELO ČUSTVEN IN TELESNI KONTAKT, JE BANJANJE DOJENČKOV.

Vsak starš želi dati svojemu dojenčku najboljšo nego in mu podariti tudi vnaprej za življenje vse najboljše. Odlično je, da mamice začenjajo uporabljati nova znanja na področju nege otroka in tudi na področju plavanja dojenčkov in pričnejo plavati že doma v banji in kasneje v bazenih pod vodstvom izkušenega inštruktorja.

Pred tem je bilo treba premagati predsodke staršev in starih staršev, ki niso bili navajeni takih dejavnosti in jih smatrajo za nepomembne in nepotrebno razvajanje. Žal so bili tudi nekateri pediatri negativnega mnenja o plavanju do trenutka, ko so imeli možnost videti na lastne oči in spoznati, kakšne koristi ima banjanje in plavanje dojenčkov, kako se dojenčki v vodi počutijo, kako v vodi napredujejo in se pravilno razvijajo. Potem so svoje negativno mnenje spremenili in priznali pozitivne vplive vode na dojenčka.

Tisti, ki se ne strinjajo z omenjeno aktivnostjo, žal še ne razumejo popolnoma pomena »plavanja dojenčkov«. Cilj ni naučiti dojenčka plavati, ampak krepiti čustveno, sproščeno vezo med otrokom in staršem, krepiti imunski sistem in doseči pravilen psihomotoričen, mentalni razvoj otroka.

Kako so pri nas programi razdeljeni?

V VODI

BANJANJE® – prva raven je primerna za novorojenčke in dojenčke takoj po porodu. Pogoj je, da je popek zaceljen. Programi so individualne narave in potekajo 1 na 1. Programi so v celoti prilagojeni trenutnemu stanju Vašega otroka. Program je za vse otroke, tudi otroke s odstopanjem v razvoju saj s določenimi vajami dosežete zelo dobrih rezultatov.

Na voljo imate različne oblike programov na različnih lokacijah: 7urni program, 10urni program ali individualno uro. Obisk pri nas traja 1 – 1,5ure. Potrebujete kopalno pleničko za otroka, palčke za ušesa in brisačo. Vi ste zunaj banje. Otrok je v banji sam. Voda je čista brez dodatnih sredstev.

PLAVANJE DOJENČKOV IN MALČKOV – druga raven je primerna za dojenčke, ki so dopolnili pet mesecev. Programi so skupinske narave do 10 dojenčkov v eni skupin saj je poudarek na socializaciji. Programi obsegajo 10ur, 1x na teden ob isti uri. Na nekaterih lokacijah Vam pripadajo dve dodatni brezplačni uri kopanja po vsaki naši vadbi. V športnih in šolskih bazenih žal ta možnost ni. Vaje so za mentalni, socialni in psihomotorični razvoj otroka in se tekom programa stopnjujejo. Program ni samo o potapljanju, to je “češnja na torti”. Večja osredotočenost je na sam gibalni razvoj ter kognitivne sposobnosti.

DELFINČKI – tretja raven je primerna za otroke nad 4 leta. Programi so skupinske narave do 10 dojenčkov v eni skupin saj je poudarek na socializaciji. Programi obsegajo 10ur, 1x na teden ob isti uri. Na nekaterih lokacijah Vam pripadajo dve dodatni brezplačni uri kopanja po vsaki naši vadbi. V športnih in šolskih bazenih žal ta možnost ni. Vaje so za mentalni, socialni in psihomotorični razvoj otroka in se tekom programa stopnjujejo. Program ni samo o potapljanju, to je “češnja na torti”. Večja osredotočenost je na sam gibalni razvoj ter kognitivne sposobnosti.

NA SUHEM

Preden se za res posvetimo gibalnemu in mentalnemu razvoju otroka in hudi matematiki naj povemo, da je naš koncept prilagojen zavedanju, da porodniška v Sloveniji je res kratko obdobje in zelo hitro mine. V tem obdobju je zelo pomembna ljubezen, povezava z otročkom in lepi trenutki, ki naj bi se nam zapisali v naša srca. Gre za posebno in čarobno obdobje, v katerem se moramo zavedati, da vse kar z otročkom počnemo naj poteka na miren in sproščen način polen ljubezni. To najlažje dosežemo tako, da se srečamo z osebo, ki ima že dolgoletne izkušnje na področju razvoja otrok in Vam lahko preda informacije in znanje »iz prve roke«. Vsaka mamica si zasluži, da njeno telo preplavi oksitocin (hormon ljubezni), mamice smo dobesedno »ljubezen na dveh nogah« in to je tisto najpomembnejše kar tukaj šteje. Prijemi, vaje in razvoj so tako samo še ena »češnjica na torti«.

Kako pomemben je za vas pravilni ‘handling’ pri rokovanju z dojenčkom?

Zdaj pa vam bomo razložili, zakaj je le-ta tako zelo pomemben.

Otrok se najprej obrne s hrbta na bok, nato na trebušček in pri tem izvaja tako imenovano prvo vzravnavanje (pasenje kravic). Ko ima dovolj ojačane vratne mišice, hrbtne mišice in trebušne mišice, šele nato naredi drugo vzravnanje. Kasneje premakne noge pod trebuh in se »ziblje«. Posede se in sledi dolgo obdobje plezanja, nato vstane in začne hoditi. To je pravilen, postopen razvoj otroka. V primeru, da vaš otrok počne nekaj drugače, še ne pomeni, da je to narobe, vendar je pomembno, da vsak razvojni korak osvoji in ga izvaja kvalitetno. Pomembna je kvaliteta ne kvantiteta izvedenega gibanja.

S slabim ravnanjem prihaja zelo pogosto do odklona pri razvoju otroka (poskuša uravnotežiti težo svojega telesa). Otrok tako nepravilno pase kravice (namesto, da se naslanja na podlakti, dlani in medenico se naslanja na trebuh in roke letijo po zraku – kot letalo).

Naslednji korak v razvoju bo seveda tako napačen.

Če boste omenjeno stanje opazili, ga je potrebno odpraviti in korigirati, da bi se otrok zopet razvijal pravilno.

Ta težava se da odpraviti zelo dobro in hitro s kvalitetnim rokovanjem, eliminacijo odklona in pomočjo pri pasenju kravic. Prav tako bodite zelo pozorni pri podiranju kupčka. Tudi pri tem se delajo zelo pogosto resne napake, ki pripeljejo do odklonov pri razvoju.

ROKOVALČEK – ROKOVANJE Z DOJENČKOM (od 1.meseca naprej)
"Končno znam “hendlat” svojega dojenčka in razumem kaj potrebuje za svoj razvoj."

V obdobju od 1. – 3. meseca starosti Vašega dojenčka boste razumeli posamezne razvojne stopnje otroka. Ko veste, skozi kaj gre vaš dojenček, se počutite mirnejše in skrb zanj postane veliko bolj smiselna. Nehajte zapravljati čas z iskanjem po internetu. Vse lahko najdete pregledno na enem mestu. V hipu boste izvedeli, v kateri fazi razvoja je vaš otrok in kaj ga čaka v bližnji prihodnosti. Otrok bo srečnejši in vaši dnevi bodo udobnejši. Pri vadbi otroku namenjate osredotočeno pozornost, dotik in očesni kontakt. Dojenček bo navdušen. Nahranite ga z ljubeznijo in pozornostjo, ki jo potrebuje za zdrav razvoj. Otroka ne boste preobremenili z neprimernimi vajami. Prepričani boste, kaj je treba trenirati v danem obdobju razvoja, in se naučili vaje izvajati 100% pravilno. Stran z dvomom vase, dolgčasom in stereotipi!

KOBACAVČEK – GIBALNE URICE (od 3. mesece do 5.mesecev)

V obdobju od 3. – 5. meseca gredo otroci skozi tako imenovano 1. stojo (»pasenje kravic«), v tem položaju jih z vajami in igro motiviramo za nadaljnje pridobivanje ravnotežja. V učne ure vključujemo vaje na pripomočkih za ravnotežje (gymballs, overballs, cylinder), ki s svojo nestabilnostjo otežujejo že osvojene položaje, izboljšujejo ravnotežne reakcije in delovanje mišic. Na vadbi vključujemo tudi druge dejavnosti, katerih cilj je povečana oskrba živčnega sistema z dražljaji. Vse vaje potekajo na igriv, otroku zanimiv način, spremljajo pa jih pesmice in izštevanke. Na uricah mamice spoznajo psihomotorični razvoj otrok in dobijo navdih za domače dejavnosti z dojenčkom. Vadba, ki poteka 1x na teden, traja 45 minut in je razdeljena tako, da je 15 minut namenjeno zdravstveni vadbi za mamice, 30 minut se posveča vadbi z otroki. Manjše skupine z dojenčki.

VSEZNALČEK – GIBALNE URICE (od 6. mesecev do 9.mesecev)

V tem obdobju se zgodi veliko pomembnih sprememb – otroci preidejo od obračanja iz položaja na hrbtu na trebuh, preko individualnega lastnega načina 1. gibanja z mesta (kotaljenje sodov, plazenje spredaj ali zadaj) do druge razvojno pomembne motorične sposobnosti – kobacanje. Pri vajah ponovno podpiramo in razvijamo otrokovo doseženo motoriko, uporabljamo pripomočke za ravnotežje, podpiramo orientacijo v prostoru in vaje pospremimo s pesmicami in pesmicami. Otroci v tem obdobju aktivno vzpostavljajo stike z drugimi ljudmi. Začnejo se drugače obnašati do tujcev in znanih ljudi. Pri vajah s skupnimi dejavnostmi se odnos in zaupanje med otrokom in materjo poglabljata. Struktura lekcije je enaka kot v prejšnji skupini – 15 min. je namenjen zdravstveni vadbi za mamice, z otroki telovadimo 30 minut.

KOMU JE PROGRAM NAMENJEN?

Naveden starostni razpon je okviren, program je primeren za otroke, ki se znajo obračati s hrbta na trebuh. V skupini največ 8 otrok.

BANJANJE V SLANI VODI

Banjanje v slani vodi je polno koristnih mineralov. Kontaktirajte nas v primeru, če želite banjati v slani vodi. Uporabljamo naravne izdelke soli iz mrtvega morja, ki delujejo pomirjujoče in protivnetno . Zelo priporočamo kot podporno sredstvo pri težavah s kožo. Privoščite dojenčku okus morja v vaši kopalnici.

  • Dojenček ima do vodnega okolja naraven odnos ( devet mesecev je bil v trebuščku v vodi), tam se počuti dobro in varno.
  • Voda dojenčkovo telo nosi, zato lažje izvaja gibalne vaje.
  • Dojenček se v vodi lepo razgiblje in s tem spodbuja črevesno peristaltiko, kar odpravljanja trebušne krče.
  • Otrok ima približno do šestega meseca starosti prirojen refleks zadržanja zraka v pljučih. S potapljanjem spodbujamo boljše delovanje pljuč in njihovo kapaciteto.
  • Redni čas posvečen dojenčku in vam.
  • Poglobitev medsebojnih čustvenih odnosov.
  • Psihično in fizično zadovoljstvo dojenčka, ki se bolje se razvija, napreduje, prehranjuje in ima kvalitetno spanje.
  • Skupna združitev obeh staršev pri dejavnosti.
  • Kvaliteten psihomotoričen razvoj otroka ( METODIKA VAJ MORA ODGOVARJATI TRENUTNEMU STANJU RAZVOJA).
  • Vsestransko zdrav razvoj otroka ( gibalni razvoj, fina motorika, groba motorika, govor, um, spomin, orientacijske sposobnosti , ravnotežje, koordinacija, moč mišic).
  • Vaje so zelo koristne za zdrav razvoj človeškega telesa (pravilno formiranje hrbtenice, uravnotežen razvoj mišic in s tem pravilen razvoj notranjih organov).
  • Krepitev imunskega sistema.
  • Preventivna ohranitev lastnega življenja pri padcu v vodo (ko otrok pade v vodo, običajno reagira mirno in ne pride do šok reakcije).
  • Otrok se nauči sodelovati, osredotočiti in hitreje napredujejo.
  • S plavanjem dosežemo v kombinaciji z rehabilitacijo zelo dobre rezultate pri zdravljenju telesno prizadetih, invalidnih otrok, dojenčkov z majhnimi nihanji v nevropsihološkem razvoju ali lahki možganski disfunkciji (ADHD) in s kroničnim obolenjem zgornjih dihalnih poti.
  • Razvoj ravnotežja, koordinacija gibov in orientacijskih sposobnosti nad in pod vodo.
  • Pritisk vode ugodno deluje na krepitev dihalnih mišic in tudi srca.
  • Zelo ugodno koristi ljudem z alergijami, saj nad površino vode ni nobenih alergenov.
  • Temperaturne spremembe na kopnem in v vodi (knajpanje)krepijo imunski sistem (pri majhnih otrocih se pospeši razvoj termoregulacijskega sistema).
  • Masiranje dojenčka pomiri in ga sprosti.
  • Banjanje popestri enolično dogajanje med staršema in otrokom.

Otrok se najprej obrne s hrbta na bok, nato na trebušček in pri tem izvaja tako imenovano prvo vzravnavanje (pasenje kravic). Ko ima dovolj ojačane vratne mišice, hrbtne mišice, erector spinae in trebušne mišice, šele na to naredi drugo vzravnavanje. Kasneje premakne noge pod trebuh in se »ziblje«. Posede se in sledi dolgo obdobje plezanja, nato vstane in začne hoditi. To je pravilen, postopen razvoj otroka. V primeru, da vaš otrok počne nekaj drugače, še ne pomeni, da je to narobe, vendar je pomembno, da vsak razvojni korak osvoji in ga izvaja kvalitetno. Pomembna je kvaliteta ne kvantiteta izvedenega gibanja. S slabim ravnanjem prihaja zelo pogosto do odklona pri razvoju otroka (poskuša uravnotežiti težo svojega telesa ). Otrok tako nepravilno pase kravice (namesto, da se naslanja na podlakti, dlani in medenico se naslanja na trebuh in roke letijo po zraku – kot letalo).

Naslednji korak v razvoju bo seveda tako napačen. Če boste omenjeno stanje opazili, ga je potrebno odpraviti in korigirati, da bi se otrok zopet razvijal pravilno. Ta težava se da odpraviti zelo dobro in hitro s kvalitetnim rokovanjem, eliminacijo odklona in pomaganjem pri pasenju kravic. Prav tako bodite zelo pozorni pri podiranju kupčka. Tudi pri tem se delajo zelo pogosto resne napake, ki pripeljejo do odklonov pri razvoju.

OBSTAJAJO ŠE TAKO IMENOVANI »NEMIRNI OTROCI«

Otrok, ki dobro uspeva, je srečen, vesel, zadovoljen in dobro sodeluje. Toda so tudi otroci t.i. »nemirni«, katerih značaj je nemir, stalno nezadovoljstvo, zelo pogosto jokajo, težko jih je uspavati in nemirno spijo. Pri dojenju so nemirni, tako da niso nikoli siti in jih je pogosteje potrebno položiti k dojki. Po hrani bruhajo, pljuvajo dudo in v vseh položajih se napenjajo. Komolci ali pa obe zgornji okončini potiskajo nazaj in v položaju na hrbtu ali na trebuščku ne morejo sproščeno, simetrično ležati. Pogosto se napenjajo v lok in odvračajo položaj zibelke. To vse je posledica draženja živčnega sistema. Nepravilno in zelo zahtevno rokovanje s takim otrokom večino teh simptomov še poslabša in začenja se začaran krog. Zato je zelo pomembno z otrokom pravilno ravnati in to takoj. Nemirnemu otroku najprej v položaju »zibelka« ni všeč, vendar z vztrajnostjo in potrpežljivostjo dosežemo, da je otroku položaj všeč in njegov nemir zaradi pravilnega ravnanja postopoma mine.

RAZVOJ UKRIVLJENOSTI HRBTENICE

Tukaj je slika razvoja ukrivljenosti hrbtenice. Slika A prikazuje ravno hrbtenico novorojenčka. Na sliki B vidimo “pasenje kravic”, tako imenovano prvo vzravnavanje, ko otrok začenja dvigati glavo, se oblikuje prva ukrivljenost – vratna lordoza. Slika C prikazuje ukrivljenost hrbtenice pri sedenju otroka – kifozo v predelu prsnega koša. Na sliki D je ukrivljenost hrbtenice, ko otrok pokončno stoji – Lordoza v ledvenem delu. Šele, ko se otrok sam postavi, je hrbtenica sposobna držati celotno težo telesa in otrok brezskrbno stoji. Do takrat je potrebno z otrokom ravnati v sklopu psihomotoričnega razvoja. Podpirajte glavo do takrat, ko je to potrebno, dokler niste sigurni, da otrok drži glavo sam. Ne silite ga v sedenje, če še sam ne sedi itd. V primeru, da ne okrepljene mišice in nerazvito hrbtenico obremenjujemo s vertikalizacijo, prihaja do resnih poškodb, ki lahko ne bodo takoj očitni, vendar se bo sigurno pojavili kasneje v življenju. Disharmonija v razvoju, zakasnitev in počasnost gibalnega sistema, slabši razvoj kognitivnih sposobnosti.

SLABO ZGRAJENA HIŠA

Zdaj že veste, zakaj je tako pomembno ustrezno ravnanje že v zgodnjem otroštvu. Že v tem obdobju so položeni osnovni temelji in, če so ti slabo zgrajeni, ne moremo kvalitetno nadaljevati. Predstavljajmo si, da je otrokovo mišično – skeletni sistem kot gradnja hiše. V primeru, da bomo temelje hiše zgradili napačno, bo hiša kakšno leto zdržala. Vendar bo napočil dan, ko se nam bo hiša podrla in bomo morali ponovno zidati. Zato razmislimo, kako ravnamo s tem največjim zakladom, ki ga imamo starši v rokah. Od nas je odvisno ali bo hiša velika, trdna in se bo zoperstavila vsem naravnim katastrofam, ali pa bo ravno nasprotno. Vse se da popraviti, potrebno je le imeti veliko potrpežljivosti in ljubezni.

DRŽI NAS GLOBOK STABILIZACIJSKI SISTEM

NAJTEŽJA STVAR JE VSE TO POJASNITI STARŠEM.

Zdaj se pojavlja vprašanje, ki ga zelo pogosto slišim na tečajih »pravilno ravnanje z dojenčki«. »Vendar, naše mame so nas tudi nosile na nepravilen način in še vedno živimo.« Da, živimo! Ampak kako? Skoraj vse nas boli hrbet. Ali veste koliko težav nastane zaradi nepravilne drže telesa in slabega razvoja hrbtenice (skolioza in bolečine hrbta, bolečine glave-migrena, celo psihične težave – nevrotizem)? Slaba drža telesa – zamik glave naprej, privede do povešanja glave in konstantne napetosti. To povzroča bolečine glave, bolečine vratu in celotno utrujenost. Ne ojačane trebuščtne mišice in premik hrbtenice naprej povzroča obremenitev zadnjih segmentov ledvene hrbtenice, kar povzroča bolečino. Sledi verjetnost hernije medvretenčne ploščice. Migrena je tudi zelo pogosto povezana z hrbtenico.

SKOLIOZA HRBTENICE

Skolioza je tridimenzionalna deformacija hrbtenice in telesa, ki se povečuje z rastjo. Običajno se razvije v otroštvu, lahko pa je tudi prirojena ali dedna zadeva. Natančen vzrok njenega nastanka ni popolnoma znan. Vendar pa je očitno, da je to posledica sodobnega načina življenja in neprimernega ravnanja z dojenčkom, ki moteno vpliva na razvoj nosilnega in lokomotornega sistema.