𝐎𝐭𝐫𝐨𝐜̌𝐞𝐤 𝐧𝐚 𝐩𝐨𝐬𝐧𝐞𝐭𝐤𝐮 𝐬𝐭𝐞𝐠𝐮𝐣𝐞 𝐫𝐨𝐤𝐢𝐜𝐞 𝐧𝐚𝐣 𝐦𝐮 𝐩𝐨𝐦𝐚𝐠𝐚𝐦. 𝐏𝐨𝐬𝐧𝐞𝐭𝐞𝐤 𝐣𝐞 𝐧𝐚𝐬𝐭𝐚𝐥 𝐯 𝐬𝐤𝐮𝐩𝐢𝐧𝐢 𝐝𝐨𝐣𝐞𝐧𝐜̌𝐤𝐨𝐯 𝐯 𝐞𝐧𝐞𝐦 𝐢𝐳𝐦𝐞𝐝 𝐛𝐚𝐳𝐞𝐧𝐨𝐯 𝐤𝐣𝐞𝐫 𝐢𝐦𝐚𝐦𝐨 𝐯𝐚𝐣𝐞. 𝐉𝐚𝐳 𝐩𝐚 𝐧𝐣𝐞𝐦𝐮 𝐝𝐚𝐣𝐞𝐦 𝐨𝐝𝐠𝐨𝐯𝐨𝐫𝐧𝐨𝐬𝐭 𝐳𝐚 𝐧𝐣𝐞𝐠𝐨𝐯𝐨 𝐩𝐨𝐜̌𝐞𝐭𝐣𝐞 𝐢𝐧
Sposobnost koncentracije je povezana s celotno osebnostjo otroka. Zato je tako tesno povezana z njegovo pripravljenostjo opravljati šolske obveznosti, z zavedanjem odgovornosti, samoobvladovanja, razvijanja interesov in samostojnosti.
Začaran krog
Ko iz šole dobite informacijo o vašem otroku, da je nepozoren in vemo, da se ne more osredotočiti niti doma, ga za to ne kaznujmo. Če ga opominjamo, podaljšujemo pripravo na šolo, mu prepovedujemo igre in ga kaznujemo s hišnim priporom, se bo njegova nezbranost in raztresenost običajno še povečala.
Nasprotno, otrok se mora zunaj dovolj sprostiti, da nadomesti umsko delo v šoli, preden se vsede za domače naloge. Namesto kazni poiščimo vzrok njegove raztresenosti.
Sposobnost koncentracije je povezana s celotno osebnostjo otroka. Zato je tako tesno povezana z njegovo pripravljenostjo opravljati šolske obveznosti, z zavedanjem odgovornosti, samoobvladovanja, razvijanja interesov in samostojnosti.
Kako razviti koncentracijo?
Otrok ima krajšo sposobnost ohranjanja pozornosti kot odrasli, zato potrebuje več odmorov med umskim delom. Prvošolci po 15 minutah, starejši otroci po 20 minutah.
• Od otroka zahtevajmo, da do konca opravi zadane naloge.
• Njegovo pozornost ne obremenjujmo z več dejavnostmi hkrati.
• Otrokovo umsko delo kompenzirajmo z zadostnim gibanjem na zraku.
• Izberimo ustvarjalne igrače za otroka.
• Dajmo otroku igre, ki urijo pozornost.
• Odmaknite vse svetlikajoče igrače, s grozljivimi zvoki, melodijami, mobiteli, tablicami, tudi risanke so danes žal narejene tako, da preveč dražijo živčni sistem in resnično škodujejo razvijajočim se možganom.
Sposobnost koncentracije se razvija tudi z primernimi dejavnostmi, sploh dramski krožki.
Starejši otroci lahko uporabljajo ustrezne igre za vadbo pozornosti in koncentracije, kot so dama, šah, kvartet, razne uganke ipd. Priporočamo, da v vaši okolici poiščete starejšega družinskega prijatelja ali družinskega člana s katerim bi otrok lahko igral omenjene igre. Učinek je skoraj da zagotovljen. Starejši človek na njih, pri igri, prenaša velik mir in osredotočenost.
Če pa je preobremenjen in sedi nad učenjem nesorazmerno dolgo in brez počitka, potem se ne more daljši čas osredotočiti in le brez učinka sedi za mizo, gleda okoli, trati čas.